Verdens største kaffekæde indleder et samarbejde med Uber om at tilbyde levering af kaffe fra 2000 amerikanske forretninger.
Det skriver Financial Times.
Samarbejdet sker efter en periode på tre måneder, hvor Alibaba med succes har stået for udbringning af drikkevarer fra 2000 Starbucks-cafeer i 30 kinesiske byer.
"Vi har lært utroligt meget om udbringning, og vi anvender nu den lærdom i USA," siger Kevin Johnsom, topchef i Starbucks, til avisen i forbindelse med en investordag torsdag.
De 2000 kaffeforretninger, som vil blive omfattet af samarbejder, udgør næsten 25 pct. af 8500 cafeer, som Starbucks selv driver i USA, og håbet er, at tiltaget vil øge væksten i USA.
For tre år siden afprøvede Starbucks også udbringning i USA i et samarbejde med logistikselskabet Postmates. Dengang var leveringspriserne dog for høje for kunderne.
Uber har succes med at levere mad
Ubers førerløse lastbiler testet som øltransport
Snart leverer 1800 amerikanske Aldi-butikker onlinevarer