FødevareWatch

Nyt dansk ginbrand sælger 70.000 flasker på fem måneder

Siden april har det nyetablerede Nordic Gin House solgt mere end 70.000 flasker. Ambitionen er at sidde på en halv procent af premium gin-markedet inden fem år, fortæller direktør og grundlægger Jakob Vallentin, der har over 30 års erfaring i branchen – senest som europæisk salgschef i Hans Just.

Stifter og adm. direktør i Nordic Gin House, Jakob Vallentin (tv.), i selskab med gæster til lanceringen i april. | Foto: PR Nordic Gin House

I april 2018 blev det danske premium gin-mærke Nordic Gin House lanceret, og siden er mere end 70.000 flasker sendt ud af huset.

Aftagerne er hovedsageligt specialforretninger og restauratører i Norge, Sverige, Danmark samt Finlands statskontrollerede butikker. Sekundært er flaskerne gået til Tyskland og Baltikum.  

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Kædedirektør kan ikke afvise flere butikslukninger

Fire Daglibrugsen-butikker må dreje nøglen om som følge underskud. Det sidste dødsstød blev de stigende energiudgifter, og kædedirektør kan ikke afvise, at de med tiden også kan få konsekvenser for andre butikker.

Royal Unibrew indgår i samarbejde med Too Good To Go og Q8

Et samarbejde med madspilds-appen Too Good To Go og tankstationen Q8 skal sikre, at en række af Royal Unibrews drikkevarer ikke går til spilde. I én enkelt dag bliver det således muligt at afhente overskydende drikkevarer på en række tankstationer.

EU-indgreb vil potentielt kun udløse få milliarder til energistøtte

Fredag har EU’s medlemslande blåstemplet at kunne sende beskatningen fra bæredygtig energi tilbage til bl.a. energipressede fødevarevirksomheder. Nye beregninger peger dog på, at potentialet er yderst begrænset. Denne form for ”symbolpolitik” noget af det allerværste, der kan ske for virksomhederne, advarer Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier