FødevareWatch

Nyt dansk ginbrand sælger 70.000 flasker på fem måneder

Siden april har det nyetablerede Nordic Gin House solgt mere end 70.000 flasker. Ambitionen er at sidde på en halv procent af premium gin-markedet inden fem år, fortæller direktør og grundlægger Jakob Vallentin, der har over 30 års erfaring i branchen – senest som europæisk salgschef i Hans Just.

Stifter og adm. direktør i Nordic Gin House, Jakob Vallentin (tv.), i selskab med gæster til lanceringen i april. | Foto: PR Nordic Gin House

I april 2018 blev det danske premium gin-mærke Nordic Gin House lanceret, og siden er mere end 70.000 flasker sendt ud af huset.

Aftagerne er hovedsageligt specialforretninger og restauratører i Norge, Sverige, Danmark samt Finlands statskontrollerede butikker. Sekundært er flaskerne gået til Tyskland og Baltikum.  

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Alefarm Brewing gør klar til fordobling af ølproduktionen

I 2022 skal løftet indfries til Alefarm Brewingss investorer, der postede 27 mio. kr. i bryggeriet i 2020. Og med et toptunet produktionsfacilitet er der intet, der står i vejen for en stor skalering af selskabet, mener stifter og adm. direktør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier