Forventningerne er store hos brygmester Claus Christensen og Munkebo Bryghus, der efter tirsdag i denne uge kunne præsentere to af mikrobryggeriets øl for det japanske publikum, skriver TV2 Fyn.
"Vi håber på lidt af et eksporteventyr," siger Claus Christensen til tv-stationen.
En af årsagerne er den frihandelsaftale, der blev underskrevet samme dag, som øllene blev præsenteret. Den betyder, at 99 pct. af tolden på eksport fra EU-landene til Japan vil blive fjernet. De danske varer bliver således billigere på det japanske marked.
Brygmesteren fortæller, at bryggeriet i første omgang går efter at få to af sine øl solgt ind til et par craft beer-barer i Tokyo, men at bryggeriet tror så meget på Japan, at det af markedsføringshensyn har ændret navn til Munkebo Brewery og allerede har registreret det som binavn i Danmark.
Tysk bryggeri svarer igen på navnekritik: Nordisk mytologi findes ikke T
ysk bryggeri truer dansk bryggeri med retssag
Fynsk mikrobrygger efter redning af bryghus: "Det har været en kamp"