FødevareWatch

Aperol holder fortsat Campari oppe

Brands som Aperol, Campari, Grand Marnier og Wild Turkey trækker læsset i den italienske spirituskæmpe Campari Group, der i første kvartal har været mærket af svigtende salg i udviklingsmarkeder.

Foto: Campari/PR

Et lavere salg end ventet og negativ effekt af valutakurser i udviklingsmarkederne bliver delvist reddet af et større salg af drikkevarer fra brands som Aperol, Campari, Grand Marnier og Wild Turkey, og derfor kan den italienske Campari Group for første kvartal notere sig en underliggende organisk vækst på 2,2 pct.

Det fremgår af det seneste kvartalsregnskab, at et meget favorabelt salgsmiks blandt de ovenstående brands i kernemarkederne i Europa har sikret, at bruttofortjenesten organisk steg med 6,7 pct.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier