Carlsberg tapper gevinst på købestærke kinesere

På tre år har topchef Cees ’t Hart tredoblet lønsomheden for Carlsberg på det kinesiske marked, afslører nye tal. Konkurrenterne kæmper for at få del i kagen.
Foto: Philipp Guelland/AP Photo/Arkiv
Foto: Philipp Guelland/AP Photo/Arkiv
AF LEONORA BECK

På få år er Kina forvandlet fra et blodbad til det marked, der skal bære Carlsberg ind i en mere profitabel fremtid. Siden han trådte til som topchef i 2015, har Cees ’t Hart gennemført lidt af en turnaround i Kina. Efter 18 bryggerilukninger og -salg har koncernen hævet driftsmarginen efter af- og nedskrivninger (ebit) fra 5 pct. til 12,7 pct. i 2017, og i år skal den endnu længere op.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også