FødevareWatch

Carlsberg tapper gevinst på købestærke kinesere

På tre år har topchef Cees ’t Hart tredoblet lønsomheden for Carlsberg på det kinesiske marked, afslører nye tal. Konkurrenterne kæmper for at få del i kagen.

Foto: Philipp Guelland/AP Photo/Arkiv

På få år er Kina forvandlet fra et blodbad til det marked, der skal bære Carlsberg ind i en mere profitabel fremtid. Siden han trådte til som topchef i 2015, har Cees ’t Hart gennemført lidt af en turnaround i Kina. Efter 18 bryggerilukninger og -salg har koncernen hævet driftsmarginen efter af- og nedskrivninger (ebit) fra 5 pct. til 12,7 pct. i 2017, og i år skal den endnu længere op.

"Vi forbedrer basalt set vores margin i år, forhåbentlig til en driftsmargin på 15 pct. – mere eller mindre. Dermed bliver Kina en meget anstændig forretning, fordi den vokser og er det største marked for Carlsberg volumenmæssigt, og nu bliver marginerne også interessante," siger Cees ’t Hart.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Alefarm Brewing gør klar til fordobling af ølproduktionen

I 2022 skal løftet indfries til Alefarm Brewingss investorer, der postede 27 mio. kr. i bryggeriet i 2020. Og med et toptunet produktionsfacilitet er der intet, der står i vejen for en stor skalering af selskabet, mener stifter og adm. direktør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier