Tidligere Carlsberg-chef vil bringe boblerne tilbage i sodavandsmarkedet

Sodavandskategorien er præget af alt for kedelige og ensformige produkter, mener Thomas Tuxen, der er tidligere globalt ansvarlig for innovation i Carlsberg. I et forsøg på at flytte ved forståelsen af, hvad økologisk sodavand også kan være, har han etableret sit eget brand og produktion.
Thomas Tuxen har siden 2016 arbejdet som selvstændig iværksætter bag brandet Craft Soda, som han håber kan være med til at ændre lidt på en ellers fastlåst sodavandskategori.
Thomas Tuxen har siden 2016 arbejdet som selvstændig iværksætter bag brandet Craft Soda, som han håber kan være med til at ændre lidt på en ellers fastlåst sodavandskategori.

"Helt grundlæggende synes jeg, at sodavandskategorien er alt for præget af industrielle produkter, som på barnlig og uimponerende facon leverer nogle uinteressante smagsoplevelser, der ikke passer til en moden, voksen forbrugerskare. Jeg så ikke nok reelt kvalitetsorienterede og charmerende tiltag i kategorien - standarden skulle løftes, og det var i korte træk grunden til, at jeg gik i gang på egen hånd."

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også