Mikkeller går ind i chokoladeproduktion

Det københavnske bryggeri vil med en ny vækstplan bevæge sig ind på chokoladeområdet og skabe et nyt tøjmærke.
Foto: Thomas Steen Sørensen
Foto: Thomas Steen Sørensen

Ifølge en ny vækstplan for 2018 skal det voksende københavnerbryggeri nu også sælge sin egen chokolade og løbetøj.

Det skriver Berlingske.

De to satsninger sker samtidig med at Mikkeller øl løbende spreder dets aktiviteter til nye lande og storbyer verden over, senest med planer om en stor brygpub i New York.

Mikkellers chokolademærke får navnet Bean Geek og stifter, ejer og direktør i Mikkeller, Mikkel Borg Bjergsø, er ikke synderlig nervøs for om Mikkeller-mærket kan holde til at blive spredt ud over flere forretningsområder end øl.

"Hvis man laver det ordentligt, er der ikke nogen grænser, tror jeg. Det er noget, jeg altid får at vide: At det er farligt at sprede sig for meget ind i andre områder. Men vi er bare sådan en slags firma, der godt kan lide at prøve forskellige ting af. Vi har en kundegruppe, som nærmest er en fangruppe, og som er meget dedikerede til vores brand. Så længe vi ikke laver noget lort, tror jeg godt, vi kan brede os," siger han til Berlingske.

Fantombryggeri i Skanderborg vokser for tredje år

Salget af alkoholfri øl er tredoblet

Idealisten, der har skabt et øl-imperium, er Årets Ejerleder

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også