FødevareWatch

Kendt kæde vil åbne 60 nye juicebarer og nå milliarden i 2018

Der er ikke udsigt til sorte tal på bundlinjen, men folkene bag Joe & The Juice-kæden har det fint med, at væksten, som i år kommer til bestå af 60 nye butikker og en omsætning, som snart skal runde én mia. kr., er finansieret med gæld.

Foto: Jens Dresling/POLFOTO/arkiv

De 230 Joe & The Juice-barer, der efterhånden befinder sig i 15 forskellige lande, er slet ikke nok for stifter Kaspar Basse og for kapitalfonden General Atlantic, der købte sig ind i kæden i 2016.

Ifølge Børsen regner kæden med i år at åbne 60 nye butikker, og driftsdirektør Sebastian Vestergaard tror på, at den samlede omsætning kommer over én mia. kr.

"Vi har infrastrukturen til at kunne gøre det. Vores koncept er skarpt og stærkt, og det har en berettigelse, men jeg tror også, at det er, fordi vi har et internt gåpåmod. Vi har en internt rekrutteret ledelsesgruppe, som kender virksomheden ud og ind, som virkelig forstår alle positioner, og hvordan vi gør," siger Sebastian Vestergaard til avisen.

En del af væksten er sikret gennem et tocifret millionlån fra Vækstfonden, og ligesom der i 2016 ikke var overskud på den endelige bundlinje, fortæller driftsdirektøren, at der i vækstvirksomheden heller ikke er plus på den nederste linje i .

Joe & The Juice lider i Norge

28-årig tjente 45 mio kr på Joe & The Juice

Joe & The Juice varsler stor offensiv i USA

Forsiden lige nu

Detailgiganternes kamp gør ondt på Danish Crown

Den danske slagterikoncern Danish Crown er i klemme mellem nogle af verdens største detailkæder, der har kastet sig ud i en blodig kamp om det svækkede britiske marked. Danish Crowns indtjening presses yderligere af faldende dollarkurs og svage markeder i Asien.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier