FødevareWatch

Carlsberg vil vinde forbrugernes gunst med smartphonen

Kineserne bruger stadig mere tid på smartphonen, og derfor går Carlsberg den vej for at sælge flere øl i det store marked.

Colourbox
Foto: Colourbox

Carlsberg skal nå ud til de kinesiske forbrugere via markedsføring på online portaler som f.eks. Wechat eller via online- og mobilhandel via f.eks. Alibabas platform T-mall. Det skriver Finans.

Ifølge analysehuset Emarketer bruger den gennemsnitlige kineser 1,5 time på smartphonen dagligt. Et forbrug, der er hastigt stigende. Jessica Spence, kommerciel direktør i Carlsberg peger på på, at Kina er langt foran resten af verden, hvad angår digital penetration.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier