FødevareWatch

Carlsberg vil vinde forbrugernes gunst med smartphonen

Kineserne bruger stadig mere tid på smartphonen, og derfor går Carlsberg den vej for at sælge flere øl i det store marked.

Foto: Colourbox

Carlsberg skal nå ud til de kinesiske forbrugere via markedsføring på online portaler som f.eks. Wechat eller via online- og mobilhandel via f.eks. Alibabas platform T-mall. Det skriver Finans.

Ifølge analysehuset Emarketer bruger den gennemsnitlige kineser 1,5 time på smartphonen dagligt. Et forbrug, der er hastigt stigende. Jessica Spence, kommerciel direktør i Carlsberg peger på på, at Kina er langt foran resten af verden, hvad angår digital penetration.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier