Vivino: Svært at tiltrække den rigtige kvalitet af arbejdskraft til København

I takt med at den danske vin-app har udviklet sig til en global forretning, bliver det sværere at finde medarbejdere med de rigtige digitale erfaringer i København.
Foto: PR/Vivino
Foto: PR/Vivino
AF MORTEN STEEN

Den danske vin-app Vivino har for alvor skruet op for sine salgsmæssige ambitioner. Sidste år solgte det danske selskab for mere end 40 mio. dollar. Den største udfordring i de kommende år bliver at være i stand til at tiltrække tilstrækkelig talentmasse til kontoret i København.

Det fortæller Vivinos medstifter og CPO Theis Søndergaard til DI Digital.

"Vi har svært ved at finde den rigtige kvalitet af arbejdskraft til vores kontor i København. Der er ikke mange, som har erfaring med et digitalt forbruger-produkt i den skala, som vi opererer med, og især ikke i København."

"Vi har brug for at kunne tiltrække erfaring og talent fra hele verden, for hvis vi gerne vil have en Product Manager med tre års erfaring fra et lignende produkt i vores skala, så skal vi kunne tiltrække folk fra San Francisco, New York, London, Berlin osv.," siger Theis Søndergaard til DI Digital.

Vivino har ifølge medstifteren i dag udviklet sig til at være den største markedsplads for vin i verden. I dag kan amerikanske brugere af appen købe over 100.000 forskellige vine fra mere end 200 vinhandlere. Samme udviklingen er Vivino ved at rulle ud i Europa.

Denne artikel er leveret af vores søstersite ITWatch.

Vivino-medstifter: Succesfulde iværksættere vender hjem

Vivino-direktør ubekymret trods nyt stort underskud

Vivino rykker ind i Dansk Supermarked i Danmark og Tyskland

Tema: Vin i Danmark

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også