Britisk supermarkedskæmpe sælger langt bedre hjemme end ude

Storbritanniens største supermarkedskæde havde en samlet vækst under analytikernes forventning i 1. kvartal.
Foto: Tesco/PR
Foto: Tesco/PR
AF RITZAU FINANS

Mens det internationale salg skuffer hos Storbritanniens største supermarkedskæde, Tesco, så går det langt bedre på hjemmemarkedet.

I årets første tre måneder har Tesco øget sit britiske salg med 2,3 pct. sammenlignet med samme periode året før mod analytikernes forventning om en vækst på 1,9 pct. ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News.

Modsat er det internationale salg bakket i første kvartal med 3 pct., hvilket var en del ringere end den stigning på 0,6 pct., der var ventet i markedet.

På den måde rammer Tesco på gruppeniveau en samlet vækst på 1 pct. i førte kvartal mod analytikernes forventning om en stigning på 1,6 pct.

Tesco har mere end 70 specialøl på hylderne

Tesco lukker svindelsag med milliardbøde

Tesco smider halvdelen Heinekens produkter på porten

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også