FødevareWatch

Amazon Go får no go på ubestemt tid

Internetgiganten må udskyde planerne om at åbne fysiske detailbutikker, der skal konkurrere med supermarkeder som blandt andet Walmart.

Foto: /ritzau/AP/Reed Saxon

Amazon må udskyde selskabets plan om at åbne fysiske forretninger under navnet Amazon Go, der skal fungere uden traditionelle kassesystemer. Selskabet har kørt en række forsøg med teknologi, der hidtil kun fungerer med maksimalt 20 kunder i forretningerne.

Det skriver The Wall Street Journal.

I følge den oprindelige plan ville Amazon have åbnet forretningerne ved udgangen af marts, og det er nu usikkert, hvornår Amazon Go butikkerne bliver klar. Planen om at åbne fysiske butikker er en vigtig del at Amazons strategi om at få en fod inden for supermarkedsindustrien og øge selskabets konkurrence med rivaler som Walmart.

Ideen bag Amazon Go er, at teknologi skal gøre det muligt, at kunderne kan springe kassesystemerne over og nemmere få overstået betalingen af indkøb. Kunderne scanner deres telefoner, når de træder ind i butikkerne, og ved hjælp af kameraer og sensorer vil kundernes indkøb automatisk blive registreret.

På den måde behøver butikkerne kun at have et fåtal af ansatte, der blot skal sikre, at teknologien fungerer. Dog rækker teknologiens kapacitet på nuværende tidspunkt kun til maksimalt 20 kunder ad gangen.

Amazon har allerede fem fysiske boghandlere med yderligere fem på vej i USA. Desuden har selskabets omkring 30 pop-up butikker i amerikanske storcentre.

Walmart tilbagekalder mere end 9 tons pizza efter listeria-mistankte

Supermarkeder i USA har lært lektien – billige priser betyder noget

Wal-Mart lander som ventet og går efter mere indtjening online

Mere fra FødevareWatch

Pernod Ricard køber online whiskykæmpe

The Whisky Exchange er onlineforhandler af knap 4000 forskellige skotske whisky-mærker i over 30 lande. Handlen skal give den franske koncern mere viden om markedet.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier