Nemlig.com bejler til Postnord-kunder

Online supermarkedet vil tage flere af de logistike opgaver, som kriseramte Postnord formenligt må slippe.
Direktør i Nemlig.com, Stefan Plenge. | Foto: FINN FRANDSEN/POLFOTO/ARKIV
Direktør i Nemlig.com, Stefan Plenge. | Foto: FINN FRANDSEN/POLFOTO/ARKIV

Nemlig.com vil byde ind på flere af de udbringningsopgaver som Postnord med stor sandsynlighed er nødt til at sippe efter, at selskabets præsenterede dets spare- og omstruktureringsplan i midten af marts.

Det skriver Berlingske.

Onlinesupermarkedet har både den logistiske kapacitet og den rette erfaring til at bringe bla. fødevarer ud til de fleste steder i landet. Sådan lyder det fra selskabets stifter, medejer og direktør, Stefan Plenge.

"Vi kører syv dage om ugen, og vi har det logistiske setup og IT-system, der skal til for at løfte opgaven hos virksomheder, der ønsker at tappe ind i vores setop. Vores Vision er at skabe et bedre liv for danskerne og at blive den foretrukne leverandør af varer ind og ud af de danske hjem – det kan jeg se mange muligheder i," siger han til Berlingske.

Hent FødevareWatch-appen til din iPhone HER og til Android HER.

Tidligere på måneden fortalte Postnord Danmarks chef for logistik og e-commerce, Carsten Dalbo Pedersen, til FødevareWatch.

"Med den nye model, der bliver en meget standardiseret model, kan vi ikke håndtere en masse manuelle rutiner. Det gør vi simpelthen ikke mere. Vi kan ikke se, at vi kan få forretning i det. Det betyder dog ikke, at vi ikke gerne vil håndtere fødevarer, hvis vi kan finde nogle løsninger, som vi sammen med vores kunder, kan få ind i vores standardflow," sagde han.

Postnord har siden været i gang med at kontakte alle de kunder, der kan blive berørt af den nye model. Fremover kører Postnord nemlig med et hurtigt flow og et basis flow. Begge bliver meget mere automatiske end i dag. Det betyder firkantet sagt, at alle fødevareforsendelser skal kunne puttes i en papkasse og kunne tåle at blive håndteret som en helt almindelig pakke.

"Budskabet fra vores side er, at vi bliver nødt til at lukke ned for det produkt, som vi har kendt det, men at vi meget gerne går i dialog med vores kunder om at finde løsninger, der kan produceres i vores standardflow, og det håber vi, at vi kan. Men det lykkes nok ikke for alle typer kunder," lød det videre.

Postnord: Sådan vil vi håndtere fødevarer i fremtiden

Svensk Nemlig-pendant rejser 125 nye millioner

Den gamle købmand skal give Nemlig succes i fremtiden

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også