Coop-detaildirektør: Skarpt fokus kan skabe vækst i fladt marked

Ved at stille helt skarpt på enkelthjørner i detailbutikkernes fødevaresalg er det stadig muligt at skabe vækst i et marked, der samlet på ingen måde har fart under fodsålerne. Det fortæller Coops detaildirektør for Kvickly, Superbrugsen og Daglibrugsen.
Detaildirektør for Kvickly, Superbrugsen og Daglibrugsen i Coop, Kenneth Pedersen, oplever i et stagnerende detailmarked, at der findes lommer med vækst. | Foto: Presse/Coop
Detaildirektør for Kvickly, Superbrugsen og Daglibrugsen i Coop, Kenneth Pedersen, oplever i et stagnerende detailmarked, at der findes lommer med vækst. | Foto: Presse/Coop

Hjulene kører rundt, men der er ikke ret meget fart på væksten i den del af den danske detailsektor, der har med supermarkeder og dagligvarer at gøre. Danskerne vil meget gerne lægge så få penge som muligt i deres lokale discountbutikker, og selvom der også er blevet mere plads til at investere i dyrere varer, betegnes det samlede dagligvaremarked som værende fladt.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også