Efter at være kommet lidt langsomt ud af starthullerne på det svenske internetmarked, har Axfood nu indledt en kamp, der skal bringe dem på omgangshøjde med konkurrenterne i Ica og Coop.
Det skriver Bloomberg.
Inden for en kortere årrække er det målsætningen i Axfood AB, at man henter fem pct. af det årlige salg gennem onlinesalget, og ved udgangen af året regner koncernen bag kæderne Willys og Hemköp at have de første 16 fysiske såkaldte online-butikker klar. Her kan kunder hente de varer, som de har købt på nettet.
"Over tid vil e-commerce-salget vokse, og flere og flere mennesker bliver trygge ved at bruge sådan en service," udtaler Anders Stralman, adm. direktør i Axfood AB, til Blomberg.
Han håber med satsningen at få del i den svenske online-vækst, som i år er på 38 pct., og han ser, at onlinesalget allerede i indeværende regnskabsår vil bidrage til Axfoods vækst. Målet for 2016, er at Axfood AB hæver 2015-driftsresultatet på 1,76 mia. svenske kr. til 1,9 mia. svenske kr.
Svensk detailkoncern i stort litauisk opkøb
Næsten hver anden svensker spiser vegetarisk
Svensk detailkoncern voksede i første halvår