Danskerne køber mere kvalitet i supermarkedet - men bruger stort set ikke flere penge

Supermarkeder og andre butikskæder melder om stor stigning i salget af dyrere fødevarer. Alligevel er markedet fortsat presset for den samlede branche.
Discountkæder - som her Kiwi - har samlet erobret en stor del af det danske marked for dagligvarer. | Foto: PR-Billede/Kiwi
Discountkæder - som her Kiwi - har samlet erobret en stor del af det danske marked for dagligvarer. | Foto: PR-Billede/Kiwi
AF JESPER OLESEN

Det dystes intenst blandt danske dagligvarekæder om at få danskerne til at bruge flere penge på mad. Men selv om der investeres millioner i butikker og skrues op for flere varer i højere kvalitet, spores fortsat kun yderst behersket vækst i den samlede branche.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også