Britisk priskrig resulterer i salgsdyk i supermarkederne

En rapport viser, at de britiske supermarkeders salgstal er de laveste i seks år. Lidl og Aldi står især bag priskrigen.
Foto: Jacob Ehrbahn/Polfoto
Foto: Jacob Ehrbahn/Polfoto
AF RITZAU FINANS

Den intensive priskonkurrence i kampen mod discountbutikkerne får salget i de britiske supermarkeder til at dykke til det laveste niveau i seks år.

Det viser en rapport udarbejdet af The Share Centre ifølge The Independent.

Omsætningen i de mange supermarkeder i Storbritannien faldt 3 pct. til 99 mia. pund i årets andet kvartal, og det er første gang siden 2010, at omsætningen har været under 100 mia. pund, skriver avisen.

Det er særligt de tyske discountbutikker Lidl og Aldi, der har sat gang i priskrigen, og de store britiske supermarkeder har kæmpet for at bevare deres markedsandele siden konkurrenternes indtog på markedet.

Samtidig ser lanceringen af onlinesupermarkedet Amazonfresh ud til at have gjort konkurrencen endnu mere markant i juni, skriver The Independent.

Nettos engelske sats kiksede - lukket i lyntempo

Én mand og 1500 underskrifter vil beholde Netto i England

Dansk discountkæde i milliardsatsning i Sverige

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også