Dagrofa tager fra sig selv og giver til producenterne

Detailkoncernen Dagrofa har under kampagnen "Vælg dansk - du køber, vi gi'r" ført 1,5 mio. kr. tilbage til de danske landmænd, når kunderne har købt varer omfattet af kampagnen.
Foto: /ritzau/Janus Engel/
Foto: /ritzau/Janus Engel/

Siden september sidste år har Dagrofa givet 1,5 mio. kr. til producenterne i dansk landbrug under kampagnen "Vælg dansk - du køber, vi gi'r". Varepriserne har i butikkerne været uændrede, og det er derfor Dagrofa selv, der har økonomisk har støttet producenterne.

Koncernen har doneret 50 øre, hver gang kunderne har købt en af de 40 forskellige varer mærket med et "Vælg dansk"-logo. Og nu er de mange 50-øre altså blevet til 1,5 mio. kr., skriver Dagrofa i en pressemeddelelse.

Kampagnen skal støtte op om danske kvalitetsfødevarer og fremme udbud og udvikling hos de danske producenter.

"Vi har ønsket at sende et tydeligt signal om, at vi bakker op om de danske producenter ved at sende penge tilbage til dem, når produkter er blevet solgt. Vi håbede på at kunne sende cirka 1,5 millioner kroner tilbage, og nu hvor vi har gjort kampagnen op, kan vi konkludere, at vi er kommet i mål. Så vi kan se tilbage på en god kampagne, som forbrugerne har bakket op om," udtaler Per Thau, koncernchef i Dagrofa, i pressemeddelesen.

De ca. 40 forskellige varer er blevet solgt i Meny, Kiwi, Spar og Min Købmand, og har blandt andet omfattet kød, mælkeprodukter samt frugt og grønt.

Dagrofa-ejer øger overskud med 400 millioner

Kiwi har store forventninger til discount i bredformat

Kiwi sætter navn på nyt discountsats

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter