Siden september sidste år har Dagrofa givet 1,5 mio. kr. til producenterne i dansk landbrug under kampagnen "Vælg dansk - du køber, vi gi'r". Varepriserne har i butikkerne været uændrede, og det er derfor Dagrofa selv, der har økonomisk har støttet producenterne.
Koncernen har doneret 50 øre, hver gang kunderne har købt en af de 40 forskellige varer mærket med et "Vælg dansk"-logo. Og nu er de mange 50-øre altså blevet til 1,5 mio. kr., skriver Dagrofa i en pressemeddelelse.
Kampagnen skal støtte op om danske kvalitetsfødevarer og fremme udbud og udvikling hos de danske producenter.
"Vi har ønsket at sende et tydeligt signal om, at vi bakker op om de danske producenter ved at sende penge tilbage til dem, når produkter er blevet solgt. Vi håbede på at kunne sende cirka 1,5 millioner kroner tilbage, og nu hvor vi har gjort kampagnen op, kan vi konkludere, at vi er kommet i mål. Så vi kan se tilbage på en god kampagne, som forbrugerne har bakket op om," udtaler Per Thau, koncernchef i Dagrofa, i pressemeddelesen.
De ca. 40 forskellige varer er blevet solgt i Meny, Kiwi, Spar og Min Købmand, og har blandt andet omfattet kød, mælkeprodukter samt frugt og grønt.
Dagrofa-ejer øger overskud med 400 millioner
Kiwi har store forventninger til discount i bredformat
Kiwi sætter navn på nyt discountsats