Coops take-away-salg skal vokse med 30 pct.

Salget af færdigretter og convenience-produkter skal løftes med Coops nye take-away-afdelinger. Ifølge koncerndirektøren regner man med en vækst på 30 pct.
Foto: Jørgen Rudbeck
Foto: Jørgen Rudbeck

Coop vil sælge mere convenience og take-away-mad, og i den kommende tid udruller koncernen derfor det ambitiøse koncept C Måltidsmarked ud i 400 butikker i kæderne Kvickly-, Irma- og Superbrugsen.

Det nye koncept, der skal overbevise flere kunder om, at de skal shoppe den 'nemme mad' i supermarkedet og ikke hos det lokale pizzeria, er endeligt udrullet i marts og det indeholder samlet omkring 70 måltidsløsninger.

Ifølge Dansk Handelsblad siger koncerndirektør i Coop, Gregers Wedell-Wedellsborg at man ved at samle alle løsninger under et koncept, har samlet en omsætning på omkring 1,5 mia. kr. Den omsætning skal i resten af 2016 vokse.

"Vi er allerede i gang. Og vi tror ikke det er urealistisk at levere 30 procents vækst, når vi har konceptet fuldt udrullet. Altså når vi har det ude i alle de butikker, vi gerne vil – og alle kæder," siger Wedell-Wedellsborg til Dansk Handelsblad.

Fra start bliver konceptet rullet ud i koncernens supermarkedskæder, men koncerndirektøren udelukker ikke, at C Måltidsmarkeder senere også vil være at finde i Fakta- og Daglibrugsen-butikker.

Dagrofa om Coops take-away-satsning: Det lyder voldsomt

Coop vil satse på take-away

Coop-kunder køber 30 pct. mere med mobilløsning

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter