På fem år er Too Good To Go vokset markant på omsætningen, der ramte næsten en halv mia. kr. i 2022 og mere end 766 mio. kr. i holdingselskabet. Imens er indtjeningen ikke kommet med, og sammenlagt har selskabet tabt næsten 900 mio. kr. på fem år.
Nu fortæller adm. direktør Mette Lykke til Børsen, at selskabet lancerer nyt forretningsben, der via data fra supermarkeder - som allerede er samarbejdspartnere - kunstig intelligens, vil identificere varer tæt på udløbsdatoen og hjælpe med at prissætte dem og få dem solgt.
“Vi har endnu ikke konkrete tal for, hvor meget vi kan reducere supermarkeders madspild med løsningen – eller hvor meget det kan øge deres og vores egen omsætning. Vi forventer dog, at det er en døråbner til større kæder, vi ikke arbejder med i dag,” siger Mette Lykke.
Tilbage i juni 2023 søsatte selskabet også nyt forretningsben.
Her gik Too Good To Go i gang med at sælge overskudsmaden direkte fra producenterne også.
Too Good To Go har søsat nyt forretningsben - vækst over indtjening er stadig formålet
Siden er der rykket rundt på ledelsen i selskabet, da landedirektør Heidi Boye i første del af januar 2024 meddelte, at hun stopper i selskabet. Hvem den nye landechef bliver, vides ikke.
Heidi Boye vil dog arbejde videre med enten madspild eller andre bæredygtige dagsordener indenfor fødevarebranchen, fortalte hun sidste uge i et interview med FødevareWatch.
Madspildsprofil: Branchen skal turde bruge sin indflydelse over forbrugeren