Frugt og grønt skal agere motor for 365discounts vækstmål

I en test har en af kædens butikker formået at øge salget i kategorien med 25 pct., skriver Dagligvarehandlen. 
Foto: Gregers Tycho/Jyllands-Posten.
Foto: Gregers Tycho/Jyllands-Posten.

Der skal sættes fut under salget af frugt og grønt i Coops discountkæde, 365discount. 

Kædedirektør Michael Tilsted fortæller til Dagligvarehandlen, at satsningen er en del af 2024-strategien, og at den har til hensigt at styrke væksten i forretningen, foruden også at tale ind i sundhedstrenden: 

”Vores engagement i frugt og grønt afspejler vores ambition om at blive danskernes foretrukne discountkæde, hvor sundhed og kvalitet gå hånd i hånd,” udtaler kædedirektøren. 

Satsningen er blevet til på baggrund af positive resultater fra en test i 365discounts butik i Hvissinge i Glostrup, hvor man med målrettet arbejde med inspiration og placering har formået at øge salget af frugt og grønt med 25 pct. - og dermed tilsvarende momsen. 

365discount igangsatte i forbindelse med folketingsvalget i 2021 en kampagne med henblik på at få sænket momsen på frugt og grønt. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter