Britisk onlinesupermarked tilbage i positive tal

Det bekræfter Ocado tirsdag oven på en omsætning, der særligt i fjerde kvartal er accelereret. 
Ocado har blandt andet fået medvind at et stigende antal kunder og volumenvækst. | Foto: Matthew Childs/Reuters/Ritzau Scanpix
Ocado har blandt andet fået medvind at et stigende antal kunder og volumenvækst. | Foto: Matthew Childs/Reuters/Ritzau Scanpix

Der kommer til at stå positive tal på bundlinjen i det britiske onlinesupermarked Ocados årsrapport for 2022/23. 

Det bekræfter onlinesupermarkedet ifølge Reuters tirsdag. 

Meldingen kommer oven på et fjerde kvartal, der har boostet selskabet omsætning i en sådan grad, at selskabet kan nå forventningerne til regnskabsåret. 

I alt er omsætningen steget med 10,9 pct. i de 13 uger, der løber fra den 26. november, skriver Reuters, der samtidig citerer Ocado for også at begrunde fremgangen med en 5,9 pct. stigning i antallet af aktive kunder til i alt 998.000 - noget, der blandt andet har bidraget til en volumenvækst på 4,8 pct.

Ocado er et joint venture mellem henholdsvis Ocado Group og Marks & Spencer, der hver ejer 50 pct. af selskabet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter