7-Eleven har de seneste år haft fokus på at skære ned for kædens varers størrelse – både af hensyn til sundhed og miljøet – men downsizing-konceptet overskygger ikke de kommercielle hensyn.
Det skriver De Samvirkende Købmænd, DSK, i organisationens nye august-magasin.
7-Eleven holder derfor fast i tilbud, hvor kunderne eksempelvis kan få to ens produkter til en billig pris, også selvom det går imod tankerne bag downsizing-idéen.
”Danskerne er til discount og gode priser. Det er dog et fokusområde, vi holder meget øje med, hvis adfærden skifter. Til gengæld søger vi i 7-Eleven ikke mod mere discount. Vores madkoncept handler om sund og god mad på farten,” siger Maria Gervig, kommerciel direktør i 7-Eleven, til DSK.
Hun understreger, at kunderne generelt har taget godt imod downsizing-konceptet, og at kæden oplever større salg på de downsizede produkter.
(Denne artikel er leveret af FødevareWatchs søstermedie DetailWatch.)