Tilstedeværelsen på det finske marked blev en kort fornøjelse for det norske onlinesupermarked Oda, der nu trækker sig fra markedet, skriver E24.
Onlineaktøren begrunder i en pressemeddelelsen beslutningen med, at den finske del af forretningen ikke har vist sig så lukrativ og rentabel som forventet.
”Jeg er utroligt stolt af, hvad vores dygtige og dedikerede team har opnået i Finland på så kort tid. Oda er lykkedes med at hæve standarden for, hvad der forventes af et onlinesupermarked i Finland. Desværre er omsætningen, der er nødvendig for at Oda kan drive en lønsom, finsk dagligvarebutik på nettet, fortsat ikke tilstrækkelig til at blive finansieret i dagens kapitalmarked,” udtaler topchef Karl Munthe-Kaas.
Direktøren har ellers fortalt at netop Finland og Tyskland er markeder, man i de kommende år ville kaste kræfter og kapital efter.
”Finland og Tyskland er de steder, der vil koste de næste fem år, og vi kommer til at tage flere milliarder ind. Men vi har en investorbase som ikke bare er forberedt, men som jeg nærmere vil sige er ivrige efter at deltage i ekspansionen,” sagde Karl Munthe-Kaas til Dagens Næringsliv tilbage i november 2021.