Onlinesupermarked trækker følehornene til sig på det finske marked

Den norske Nemlig.com-pendant, Oda, trækker sig fra det finske marked, efter forretningen har vist sig ikke at være rentabel.
Foto: Pr/oda
Foto: Pr/oda

Tilstedeværelsen på det finske marked blev en kort fornøjelse for det norske onlinesupermarked Oda, der nu trækker sig fra markedet, skriver E24

Onlineaktøren begrunder i en pressemeddelelsen beslutningen med, at den finske del af forretningen ikke har vist sig så lukrativ og rentabel som forventet. 

”Jeg er utroligt stolt af, hvad vores dygtige og dedikerede team har opnået i Finland på så kort tid. Oda er lykkedes med at hæve standarden for, hvad der forventes af et onlinesupermarked i Finland. Desværre er omsætningen, der er nødvendig for at Oda kan drive en lønsom, finsk dagligvarebutik på nettet, fortsat ikke tilstrækkelig til at blive finansieret i dagens kapitalmarked,” udtaler topchef Karl Munthe-Kaas. 

Direktøren har ellers fortalt at netop Finland og Tyskland er markeder, man i de kommende år ville kaste kræfter og kapital efter. 

”Finland og Tyskland er de steder, der vil koste de næste fem år, og vi kommer til at tage flere milliarder ind. Men vi har en investorbase som ikke bare er forberedt, men som jeg nærmere vil sige er ivrige efter at deltage i ekspansionen,” sagde Karl Munthe-Kaas til Dagens Næringsliv tilbage i november 2021. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter