Basalt skruer priserne op
Slagnummeret med en ramme pepsi-sodavand for 49 kr. i Basalt var ikke rentabel.
Det konkluderer kædechef i Salling Groups stadig forholdsvis nye discount-koncept Basar, Henrik Nielsen over for Avisen Danmark.
”Det har været en kæmpesucces, men vi må erkende, at vi ikke kan holde de lave priser med de afgifter, vi har i Danmark. Vi har lukket grænsepriserne ned og skabt et nyt univers, der hedder ”vilde tilbud”,” siger Henrik Nielsen, kædechef i Basalt.
Prisen på 49 kr. for 20 pepsi-sodavand var på prisniveau med Fleggaard-kæden, der ligger lige syd for den danske grænse mod Tyskland.
I stedet koster 20 pepsi’er nu 55 kr. Det er dog stadig billigt nok til at have godt gang i salget, fortæller kædechefen også til Avisen Danmark uden at sætte specifikke tal på salget.
Relaterede artikler:
Coop og Dagrofa fastholder prisprogrammer
For abonnenter
Flere supermarkedskæder spår prisfald
For abonnenter