Basalt skruer priserne op

Salling Groups nye discount-kæde ville matche priser fra grænsehandelen, men det har vist sig at være en tand for optimistisk.
Foto: Louise Reseke/detailwatch
Foto: Louise Reseke/detailwatch

Slagnummeret med en ramme pepsi-sodavand for 49 kr. i Basalt var ikke rentabel.

Det konkluderer kædechef i Salling Groups stadig forholdsvis nye discount-koncept Basar, Henrik Nielsen over for Avisen Danmark.

”Det har været en kæmpesucces, men vi må erkende, at vi ikke kan holde de lave priser med de afgifter, vi har i Danmark. Vi har lukket grænsepriserne ned og skabt et nyt univers, der hedder ”vilde tilbud”,” siger Henrik Nielsen, kædechef i Basalt.

Prisen på 49 kr. for 20 pepsi-sodavand var på prisniveau med Fleggaard-kæden, der ligger lige syd for den danske grænse mod Tyskland.

I stedet koster 20 pepsi’er nu 55 kr. Det er dog stadig billigt nok til at have godt gang i salget, fortæller kædechefen også til Avisen Danmark uden at sætte specifikke tal på salget.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter