Salling Group satser på fuldkorns- og glutenfrie fødevarer
Glutenfrie fødevarer og fuldkornsprodukter, der vinder mere og mere frem, skal være lettere tilgængeligt for de danske forbrugere.
Derfor vil Salling Group i kæderne Netto, Føtex og Bilka i fremtiden sætte endnu flere af den slags produkter på hylderne, fortæller detailkoncernen i en pressemeddelelse.
”Vi er her for kundernes skyld, ellers var vi her ikke, og derfor bestræber vi os hele tiden på at gøre hverdagen nemmere for dem. Ved at øge mængden af varer, der har Nøglehulsmærket, Fuldkornslogoet eller er glutenfri, gør vi det nemmere for kunderne at imødekomme deres behov,” udtaler Henrik Vinther Olesen, der er CSR-direktør i Salling Group.
Salling Group fortæller videre i meddelelsen, at der inden udgangen af 2023 vil være 22 pct. flere glutenfri varer i butikkerne sammenlignet med sidste år. Siden sidste år er der ligeledes kommet flere varer på hylderne med Fuldkornslogoet, nærmere specifikt 16 pct.
Produkter med Nøglehulsmærket vil der inden udgangen af 2023 være mere end 30 pct. flere af, end der var i 2022.
Relaterede artikler:
Salling Group udpeger lederduo for tyske Netto-butikker
For abonnenter