Motatos lancerede onsdag det nyeste skud på stammen, da madspildssupermarkedet åbnede for sin onlineforretning i Østrig.
I en pressemeddelelse oplyser selskabet, at man på netop det østrigske marked ser stort potentiale - det, fordi der i markedet er en åben position i salget af fødevarer på nettet, hedder det:
”Vi kan se, at Too Good To Go’s koncept er blevet vel modtaget i Østrig. Det bestyrker os i vores oplevelse af, at man her gerne vil være med til at bekæmpe madspild, især når konceptet samtidig kan tage toppen af de høje fødevarepriser. Når vi har lanceret sitet, er planen at opbygge vores kundebase i både byer og mindre byområder i hele Østrig,” siger stifter og meddirektør, Karl Andersson.
Dansk medvind til svensk madspildsaktør i takt med inflationen
Oven i åbningen i Østrig er der i madspildsvirksomheden ligeledes fundet ny bestyrelsesformand i form af Kris Beyens, der er finansdirektør for Wolt:
”Vi er meget glade for at kunne onboarde Kris Beyens i bestyrelsen på dette tidspunkt. Vores virksomhed er i en meget spændende fase lige nu med fortsat udvikling på vores vækstmarkeder Tyskland og England og en støt bevægelse mod profitabel vækst i Norden. Vi er på vej mod større modenhed, og Kris’ erfaringer vil uden tvivl vise sig værdifulde på denne rejse,” lyder det videre fra Karl Andersson.
Motatos er foruden det østrigske marked tilstede i Danmark, Sverige, Finland, England og Tyskland. I pressemeddelelsen forklares det, at forventningen til Østrig er, at der på markedet, der rummer en befolkning på lige under ni millioner mennesker, er potentiale på linje med i Sverige.
På den kortere bane vurderes det, at Østrig kan agere god tilføjelse til det tyske vækstmarked, som man i Motatos forventer vil blive det største og hurtigst voksende marked i de kommende år. Motatos forventer således, at Tyskland og Østrig tilsammen vil vokse med omkring 50 pct. i 2023 og 2024.