7-Eleven henter ny kommunikationsprofil

Detailkæden har oprettet ny stilling, der skal sikre grønnere profil. 
Foto: Christian Falck Wolff
Foto: Christian Falck Wolff

Detailkæden 7-Eleven skal have en endnu skarpere vinkel, når danskere køber ind på farten.

Derfor har kæden oprettet en helt ny stilling og ansat den tidligere kommunikationsprofil, tv-vært og CSR-direktør i Salling Group, Annette Juhler Kjær. Det fortæller selskabet i en pressemeddelelse.

Hun skal fremover stå i spidsen for kommunikation, CSR og Public Affairs i 7-Eleven.

”Det er en klar ambition, at 7-Eleven skal rykke endnu stærkere på den grønne, og bæredygtige agenda. Med Annette ombord får vi ikke alene en stærk kommunikator hos 7-Eleven. Annette har både solid retail-erfaring og politisk indsigt. Det er et rigtig godt match, og vi glæder os til samarbejdet,” udtaler adm. direktør Jesper Østergaard fra 7-Eleven Reitan Convenience Danmark.

Foto: Miklos Szabo/7-eleven/pr
Foto: Miklos Szabo/7-eleven/pr

”Vi er allerede rigtig gode til at tilbyde vores kunder præcis dét, som rigtig mange ønsker sig, når de handler på farten i en travl hverdag. Hos os kan de købe mad og drikke med god samvittighed - både i forhold til deres egen sundhed, men også i forhold til bæredygtighed og socialt ansvar,” udtaler Jesper Østergaard.

Annette Juhler Kjær s frem til at skulle arbejde med social ansvarlighed og grøn omstilling i kæden.

”Det er præcis i krydsfeltet mellem forbrugernes dagligdag og de kæmpestore udfordringer vi som samfund har med klima, socialt ansvar og diversitet, at vi for alvor kan rykke. De modigste og dygtigste virksomheder er i stand til at løfte opgaven, hvis de lykkes med at gøre livet lettere for alle os forbrugere, som gerne vil leve lidt mere grønt og tage ansvar,” udtaler hun.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også