Analyse giver bud på dårligt onlinesalg af dagligvarer

Dagligvareaktørerne presses af hurtige tjenester, lyder en af forklaringerne på det svære onlinemarked.
Foto: Pr/nemlig.com
Foto: Pr/nemlig.com

Føtex har lagt sin onlinehandel ind under Bilka og Coop trækker sig fra onlinemarkedet. Onlinesalget for dagligvarer er presset, og nu giver en analyse nogle bud på, hvorfor markedet er så svært.

Det skriver mediet Markedsføring, som i samarbejde med UserGap har fået lavet en såkaldt Q-Faktor-analyse, som er et mål for, hvor stærkt virksomheden er rustet digitalt.

”Det er en meget, meget hård branche, og der er hård konkurrence om kunderne. De konkurrerer internt, de konkurrer med 7-Eleven, med take-away og med udbringnings-brands som Wolt og Gorillas, der også vil ind på markedet. Der er en trend væk fra de almindelige supermarkeder over til nemmere koncepter,” siger Thomas Kragh, som er ekspert i digital udvikling til mediet Markedsføring.

Udover Nemlig.com, er det lige nu kun Bilka og Rema 1000 der giver mulighed for at handle dagligvarer online. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter