Direktør: Derfor bliver Coop det fælles brand

Forenkling og genkendelighed har været afgørende for beslutningen om at bruge Coop som det fælles navn for den nye, samlede detailkæde.
Foto: Coop
Foto: Coop

Når Superbrugsen, Kvickly og Irma-butikkerne til sommer lægges sammen, og de alle skal hedde Coop, bliver det marketingdirektør, Dorte Tandrup, der får det overordnede ansvar for det fælles brand. Det skriver mediet Markedsføring.

Ifølge hende var der flere fordele ved Coop-navnet.

”Med Coop har vi et stærkt fundament. Vores kundeindsigter viser, at Coop har nogle værdier. Det står relativt stærkt hos danskerne – på trods af, at vi ikke er en kæde i dag. Det var lidt en gave, for jeg starter altid med at se på, hvad kunderne synes. De kobler ord på brandet som visionært, bæredygtig, modigt og ærligt, og det er ord, vi meget gerne vil knytte til vores Coop-brand,” siger Dorte Tandrup.

Ifølge marketingdirektøren, handler processen i høj grad om en forenkling,som skal tage udgangspunkt i genkendeligheden, der ligger i Coop navnet.

I forbindelse med sidste uges udmelding om sammenlægningen i Coop, kom det frem, at koncernens tidligere otte brands Kvickly, Super Brugsen, Dagli’brugsen, Irma, Fakta, Coop365discount, Coop.dk Mad, Coop.dk Shopping, fremover bliver til tre, som bliver Coop, Coop365discount og Brugsen. 

Arbejdet omkring Irmas marketing fortsætter foreløbigt som en selvstændig enhed. Og Coop365discount fortsætter med sit eget marketingteam.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter