Coop har endegyldigt lukket og slukket Fakta-brandet, og de sidste Fakta-butikker er blevet konverteret til Coop 365discount-butikker, hvilket får dagligvarekoncernen til at ændre en smule på strukturen, skriver Retailnews.
Coop har således valgt at lukke en konceptafdeling og i stedet oprette en driftsafdeling, lyder det i et opslag på Linkedin.
Her forklarer Coop, at ændringen sker for at styrke salg, drift og indtjening i kæden.
”Til at stå i spidsen for driftsorganisationen er udnævnt den hidtidige koncept- og udviklingsdirektør Janus Højgaard. Janus har sammen med teamet drevet og ledet danmarkshistoriens hurtigste udrulning af en ny butikskæde indenfor aftalte økonomi, tid og kvalitet,” udtaler Thomas Nielsen, kædedirektør i Coop 365discount, i Linkedin-opslaget.
Der findes nu mere end 300 Coop 365discount-butikker, og Coop har som målsætning at runde 500 butikker frem mod 2030.
(Denne artikel er leveret af FødevareWatchs søstermedie DetailWatch.)