Siden midten af august har Nemlig.com matchet deres priser med 1.800 varer fra Rema 1000, og det har tilsyneladende givet pote.
Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse.
Ifølge en opgørelse fra onlinesupermarkedet har prismatchet givet tocifret vækst i salget af de prismatchede dagligvarer.
”Vi har set en rigtig flot udvikling i salget af dagligvarer på prismatch, og kundernes respons er meget positiv. Med prismatch sikrer vi, at vores kunder altid kan handle de samme eller tilsvarende varer lige så billigt på nettet som i almindelige dagligvarebutikker. Ingen andre supermarkeder har et så omfattende prismatch koncept som vores, og det har kunderne taget til sig i stor stil,” siger kommerciel direktør i Nemlig.com, Mikkel Pilemand, i en pressemeddelelse.
Virksomheden har investeret massivt i at kunne tilbyde kunderne lavere priser. Onlinesupermarkedet vurderer, at der bag den nye prisstrategi ligger en investering på et tocifret millionbeløb, men at man samtidig har vurderet, at det er nødvendigt for at øge væksten i salget af dagligvarer online.
”Danskerne er blevet rigtig hårdt ramt af inflationen. De stigende priser presser vores rådighedsbeløb i hverdagen. Det skal selvfølgelig ikke være dyrere at handle på Nemlig.com end at gå i supermarkedet. Derfor fortsætter vi ufortrødent vores fokus på lavere priser, og vi er i gang med at udvide prismatch-sortimentet yderligere,” siger Mikkel Pilemand.
Det er særligt varer indenfor mejeri, fersk kød, frugt og grønt samt kolonial, der oftest lægges i indkøbskurven.
Nemlig.com investerer millioner i lavere priser for at sikre markedsandele
Nemlig.com kæmper med troværdigheden i ny imagemåling
Danskerne flokkes om tilbud - analysehus peger nye tendenser ud