Salling Group vil sætte sig på nyt discountmarked: ”Det er et kæmpe skifte”

Efter en lynproces lancerer Salling Group en ny discountkæde, Basalt, der skal tage førertrøjen på nyt marked formet af forbrugernes jagt på discount. De første butikker bliver Netto-butikker, der konverteres, fortæller topchef Per Bank til DetailWatch.
Danskerne ændrer indkøbsvaner og det får Salling Group til at gå nye veje med discountkonceptet Basalt, der bliver uden frost- og kølediske for at spare energiomkostninger og sænke priserne. | Foto: Salling Group/PR
Danskerne ændrer indkøbsvaner og det får Salling Group til at gå nye veje med discountkonceptet Basalt, der bliver uden frost- og kølediske for at spare energiomkostninger og sænke priserne. | Foto: Salling Group/PR

For første gang siden lanceringen af landets første discountbutik Netto i 1981 ruller Salling Group et nyt discountkoncept ud med åbningen af kæden Basalt i efteråret.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter