”Få råd til at gå i Irma. Gå i Netto.”
Sådan lyder det på et stort reklamebanner, som Salling Group har hængt op lige over en Irma-butik i København.
Per Bank, der er topchef i Salling Group, delte mandag et billede af banneret på Twitter, hvor han skrev, at Nettos marketingafdeling havde været i gang igen.
Opslaget vakte debat, og flere påpegede, at det ikke var god stil – og muligvis også ulovligt – at omtale konkurrenter på denne måde i en reklame.
Hos Irma var reaktionen dog knap så kritisk. Her takkede man Netto og Salling Group for ”skulderklappet” med et opslag på Linkedin.
”Det er dejligt at vide, at I også tænker på os som det sted, man allerhelst vil handle,” skrev Irma mandag på Linkedin.
”Alle kvalitetsbevidste kunder – også jer – er ALTID velkomne i Irma.”
Irma lagde samtidig et billede af Nettos reklamebanner op, hvor teksten var rettet til følgende:
”Få lyst til at gå i Irma. Gå i Netto.”
(Denne artikel er leveret af FødevareWatchs søstermedie DetailWatch.)
Fra ungarbejder til landedirektør: »Jeg har hele tiden følt mig udfordret«
Coop fjerner 2000 kølere og skruer ned for varmen for at spare på tredoblet elregning