FødevareWatch

Detailbutikkerne skal fremover være den store vækstmotor hos Wolt

I dag fylder restauranter det meste af den danske Wolt-platform, men det skal ændres, fortæller direktør. I de kommende år skal detailbutikker, dagligvarer og nonfood-produkter fylde langt mere, og ambitionen er, at Wolt-appen bliver et ”shoppingcenter” i folks lommer.

Jakob Bollerup har siden maj sidste år været 'Head of Retail' hos Wolt Danmark. Inden da arbejdede han i en lang årrække hos British American Tobacco. | Foto: Morten Mejnecke/Wolt/PR

Når et Wolt-bud i øjeblikket cykler rundt i de danske byer, er der i de langt de fleste tilfælde en pizza, burger eller anden take away-mad i den blå rygsæk.

Men det vil ændre sig fremover. Wolt satser nemlig mere og mere på at koble forskellige detailhandlere på sin platform, så Wolt-buddene også kan levere alt fra dagligvarer til sengetøj.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier