FødevareWatch

Coops onlineforretning vokser og giver overskud – men kun på grund af nonfood

Der blev langet flere dagligvarer over disken i Coops onlinebutik i 2021, men forretningsområdet giver stadig underskud. Ifølge topchef Kræn Østergård Nielsen vil der gå ”en rum tid”, før der er plus på bundlinjen.

Foto: Finn Frandsen

Onlinesalget voksede sidste år betydeligt hos Coop, der netop har præsenteret årsregnskab for 2021.

Coops onlineforretning er delt i to – Mad og Shopping – og samlet giver de to ben overskud. Men det skyldes udelukkende et godt resultat i nonfood-forretningen, da dagligvareforretningen på nettet stadig er en underskudsforretning, fortæller Kræn Østergård Nielsen, der er adm. direktør i Coop.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier