Coca-Cola er igen det stærkeste varemærke i dagligvarebutikkerne

Den amerikanske kending er igen nummer et i opgørelsen over de stærkeste mærkevarer i den danske dagligvarehandel.
Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix.
Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix.

En gammel kending er tilbage på førstepladsen i opgørelsen over de stærkeste mærkevare i den danske dagligvarehandel, nemlig Coca-Cola.

Det skriver Dagligvarehandlen på baggrund af ny undersøgelse foretaget af analysebureauet AIM Create, der hvert år kigger på 47 mærker ud fra parametrene kvalitet, innovation, unik smag og trafikskabelse.

På anden- og tredjepladsen lå henholdsvis Kims og Lurpak, ligesom man i top ti finder mærker som Arla, Løgismose, Nutella, Haribo, Toms og Faxe Kondi, skriver mediet.

Coca-Cola-topchef: Forbrugerne accepterer kun prisstigninger i en kortere periode

Coca-Cola-salget overhaler niveauet fra før corona

Frugtfirma er i konstant råvaremangel: Vi er hele tiden på jagt efter alternativer

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter