FødevareWatch

Amerikanere efter Coop-opkøb til 300 mio.: "Vi er opsatte på at lave flere handler"

Coronakrisen har fået kapital i hele Europa til at strømme mod supermarkeder, lyder det fra amerikanske W.P. Carey, der for nyligt købte 11 Coop-butikker i Danmark. Appetitten er stadig stor, og man er villig til at betale en høj pris, siger investoren i et interview med EjendomsWatch.

"Pandemien har fået et bredere publikum til at få øjnene op for den her type aktiv. For de to sektorer, som er kommet ud af pandemien som vindere, er logistik og dagligvare," siger Karolis Adlis, senior vice president i W.P. Carey. | Foto: PR / W.P. Carey

Det var en handel lige efter W.P. Careys hoved, da EDC Poul Erik Bech prikkede den amerikanske ejendomsinvestor på skulderen med et forslag om at købe en række af Coop Danmarks dagligvarebutikker.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Spar styrker fokusset på egne mærker

Detailkædens egne private label-varer skal fylde mere i sortimentet, og der sættes derfor fut under udviklingen af nye sortimenttilføjelser på tværs af kategorier som frost, friske fødevarer og non-food. Ifølge mediet The Grocer sker det i et forsøg på at imødekomme forbrugernes efterspørgsel efter billigere varer i en tid med tårnhøj inflation. Hvilke konkrete produkter, der kommer ud af Spars øgede fokus på private label-mærkerne, melder historien intet om, men detailkæden meddeler, at man har planer om at skabe 90 nye produktlinjer i løbet af 2023 på tværs af alle tre kategorier. Kædedirektør, Louise Hoste, uddyber:”Taget leveomkostningskrisen i betragtning kommer Spars brandteam uden tvivl til at gennemgå alle kategorier for at sikre, at kunderne har passende muligheder for at nå deres budgetter, uanset om det er kunder, der stadig ønsker at forkæle sig med premium, eller kunder, der leder efter billigere varer.”Tilbudsjagten er nu også gået ind på Coops egne mærkerLeverandører om årsforhandlinger: ”Alle ender med at fire på indtjeningen”Danskerne flokkes om tilbud - analysehus peger nye tendenser ud

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier