FødevareWatch

Røde faner og fagforeningskamp er blevet en del af onlinehandlen

Mens flere selskaber dyster om at få fat i forbrugere med lyst til onlinekøb af dagligvarer, ruller også en kamp om, hvordan det marked skal se ud med overenskomster og aftaler.

Foto: Thomas Borberg

Onlinesalg af dagligvarer har udløst en strid i fagbevægelsen. Danskernes lyst til at købe mere mad via digitale kanaler er nemlig også blevet en kamp med røde faner og om overenskomster mellem både fagforbund og selskaber.

Opmærksomheden omkring onlinehandel med mad og dagligvarer har for alvor fået i hvert fald én fagforening op af stolen, hvor kritikken hagler ned over spillere, der bruger underleverandører til at bringe varer ud.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Idealisten Merete Holsts vej til madtoppen

Merete Holst er kendt for at bygge Meyers Kantiner op og er en kvinde med stærke holdninger. Hun er træt af kapitalfonde i danske restauranter og kunne aldrig drømme om selv at sælge ud.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier