Norske Coop effektiviserer butikker med mobil løsning

Bedre kundeoplevelser og optimering af de enkelte butikkers ressourcer har været baggrunden for at investere i ny udgivelsesplatform.
Foto: PR / Coop NO
Foto: PR / Coop NO

Norges næststørste detailkæde Coop har valgt at investere i effektiv digital løsning på tværs af alle kædens 1250 butikker.

Det skriver Coop Norge i en pressemeddelelse.

Beslutningen sker, da den hårde konkurrence i den norske dagligvarehandel gør, at der skal fokuseres på digitale løsninger for at optimere butikkernes ressourcer og skabe bedre kundeoplevelser.

Dagligvarekæden lavede derfor en udbudsrunde om en udgivelsesplatform, som kunne integrere alle formater, både trykte og digitale og vise information på en visuelt tiltalende og konsekvent måde til kunder i alle kanaler.

"Forbrugerne forventer nu en sammenhæng mellem alle kanaler med samstemmende information, og derfor har vi brug for løsninger, som gør det muligt," siger Rolf Wathne, der er IT-ansvarlig for kæden, og fortsætter:

"Vores indkøb viste, at Lexmark var den eneste aktør, der kunne imødekomme disse behov med et system og mobile enheder, som kan håndtere og opdatere alle datapunkter på alle typer af skilte."

Kafferistere beretter om usædvanlige prisstigninger: Det vil snart ramme dansk handel

Supermarkedskæden Colruyt skuffede en smule efter covid 19-år

Fejring af smørrebrød skal sætte fokus på fuldkornsbrød 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter