Det er meget høj grad de forbrugere, der gerne køber økologisk, som handler ind i Coops onlinebutik Coop.dk Mad.
I hvert fald fremgår det af en ny opgørelse fra Coop, at 42 pct. af alle de solgte fødevarer i butikken var økologiske i 2020. Den høje andel står lidt i kontrast til det samlede økologiske forbrug, der sidste år var på knap 15 pct.
Ifølge kommerciel direktør i Coop.dk Mad, Lars Rasmussen, er der tre væsentlige grunde til, at så stor en del af vores varer er økologiske.
Priserne er konkurrencedygtige, udvalget er stort og kunderne bor i områder, hvor man er særligt interesseret i økologi, siger han.
Det økologiske sortiment er på omkring 2000 varer i netbutikken.
"I vores fysiske butikker i områder med det højeste økologiforbrug – indre København, Århus midtby – har vi en andel omkring 30 procent. Så at opnå over 40 procent andel på landsplan, det er aldrig set før," tilføjer Thomas Roland, Coops CSR-chef.
Ligesom mange andre butikker på nettet voksede salget i Coop-netdel voldsomt i 2020 og omsætningen blev mere end fordoblet i forhold til året før, uden der dog er konkrete tal for det samlede salg. I januar i år var salget fire gange højere end i januar 2020.
Coops madbutik er snart størst på nettet
Forfremmet onlinechef i Coop klar til at byde Føtex op til dans