FødevareWatch

Aldi skærer kraftigt i private label-portefølje

I forsøget på at ramme de danske kunder har discountkæden kigget sig selv grundigt efter i sømmene. Det betyder langt færre private label-mærker og mere fokus på dansk og økologi.

Foto: Christian Lykking/ERH

Tab af markedsandele i Danmark har fået detailkæden Aldi til at kigge grundigt på eget sortiment. Enkelthed skal være et nøgleord i butikkerne, og derfor er antallet af kædens egne mærker svundet en del.

Det fortæller Finn Tang, der er direktør for Aldi Danmark. Han forsikrer dog, at det altid vil være private label, der fylder mest i kæden.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Tre restauranter lukker grundet smitte i populær ferieby

Tre restauranter i Skagen har valgt at lukke, fordi deres personale er ramt af smitte med coronavirus efter en af årets travleste turistuger i byen. Der kan endnu ikke aflæses en generel smittestigning i SSI's tal, men en ekspert opfordrer til at holde øje med smittesituationen.

Freshland lander sit første overskud i coronaår

Frugtkasse-selskabet Freshland har sidste år 13-doblet sin omsætning. Det er især coronapandemien, der har haft en positiv effekt, ligesom flere forbrugeres bevidsthed har ændret sig, lyder det fra selskabets adm. direktør.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier