FødevareWatch

Endnu en britisk supermarkedskæde vil prismatche billig konkurrent

Sainsburys, der er Storbritanniens næststørste supermarkedskoncern, vil ikke sidde konkurrencen fra discount overhørig, og derfor indledes program med prismatch på flere hundrede produkter.

Foto: ISABEL INFANTES/AFP/Ritzau Scanpix

Alt imens Aldi og Lidl-kædernes aftryk i det britiske detailmarked bliver større og større, forsøger de hæderkronede dagligvareaktører at holde konkurrencen stangen med nye tiltag.

Ifølge Reuters har Sainsburys-kæden som seneste præsenteret plan om at sænke prisen på omkring 250 produkter, så de matcher prisskiltene hos Aldi.

Sainsburys er ikke først med ideen om at matche priser med discountaktørene. I marts sidste år rullede konkurrenterne i Tesco et lignende prisprogram ud.

Initiativet er det første af flere fra Sainsburys, som alle indgår i den strategi, som topchef Simon Roberts fremlagde i november, skriver Reuters.

Arla satser på eksportboom for plantedrikke Britiske kæder vil bruge politi mod kunder uden mundbind Britiske Sainsbury hæver forventningerne efter godt julesalg 

Mere fra FødevareWatch

Horestas nye direktørtrio: Vi skal blive skarpere

INTERVIEW: Horesta er på mange måder den ønskede fælles indgang for hotel- og restaurationsbranchen, men ifølge organisationens tre nye direktører er der dog steder, hvor der kan strammes op. ”Vi er en Ferrari, der kører på to ventiler i stedet for otte,” lyder det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier