Irma vil satse på kødfri produkter

En ny strategi i detailkæden skal gøre Irma førende på markedet. Kød kan blive dyrere, fortæller kædedirektør.
Foto: Jørgen Rudbeck
Foto: Jørgen Rudbeck

Irma vil med en ny strategi adskille sig fra konkurrenterne ved at være førende på salget af plantebaserede produkter

Det skriver Berlingske.

Her er planen, at kæden i 2022 skal sælge tre gange så meget plantebaseret som konkurrenterne.

"Det kræver noget mod at gøre det her, men nogle skal jo starte. Vi vil gerne være innovative, og så kan det godt være, at det på den korte og mellemlange bane vil få nogle omkostninger. Over tid tror vi dog på, at kunderne vil synes, det er den rigtige beslutning," siger Søren Steffensen, der er kædedirektør for Irma, til mediet.

Samtidig vil Irma skrue ned for udvalget af oksekød og op for kylling og fisk. Ifølge kædedirektøren vil det unægteligt betyde prisstigninger på kødet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter