Salling Groups detailkæde Føtex tester et nyt fastfood-koncept i to butikker, det skriver Dansk Handelsblad. Det sker på baggrund af en øget efterspørgsel på hurtige måltider.
Danskernes hungren efter lette løsninger er steget støt de seneste år, men ved nedlukningen af Danmark blev der også lukket for den høje efterspørgsel.
I takt med genåbningen af landet er ønsket om de nemme løsninger tilbage. Det har fået Salling Group til at afprøve et nyt tiltag, der skal forbedre fastfood-oplevelsen for kædens kunder.
"Bager og Quickfood bliver større, end det var før, og loftet bliver sænket, så det føles, som man går ind i en bagerbutik. Så indfører vi et helt nyt fastfood-koncept, hvor vi tilbyder mange flere fastfood-produkter," siger varehuschef i Føtex City i Fredericia, Allan Riis, der er manden bag konceptet, til mediet.
Efter seks års udvikling er Salling Group klar til at teste Allan Riss' idé, og det bliver i første omgang i to varehuse i Fredericia og Svendborg.