Britisk onlinehandel vokser med 91 procent

I de fire uger frem til midten af juni voksede salget af dagligvarer i Storbritannien med næsten 19 pct. Isoleret voksede onlinesalget med 91 pct. i forhold til samme periode sidste, viser ny opgørelse.
Foto: Peter Nicholls/REUTERS / Ritzau Scanpix
Foto: Peter Nicholls/REUTERS / Ritzau Scanpix

Det britiske indkøbsmønster er under hastig forandring. Ifølge en ny opgørelse fra analysehuset Kantar steg salget af dagligvarer i de fire uger frem til midten af juni med hele 18,9 pct. og en stor del af det øgede indkøb kan henføres til langt flere onlinekøb end i samme periode sidste år.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter