FødevareWatch

Britisk onlinehandel vokser med 91 procent

I de fire uger frem til midten af juni voksede salget af dagligvarer i Storbritannien med næsten 19 pct. Isoleret voksede onlinesalget med 91 pct. i forhold til samme periode sidste, viser ny opgørelse.

Foto: Peter Nicholls/REUTERS / Ritzau Scanpix

Det britiske indkøbsmønster er under hastig forandring. Ifølge en ny opgørelse fra analysehuset Kantar steg salget af dagligvarer i de fire uger frem til midten af juni med hele 18,9 pct. og en stor del af det øgede indkøb kan henføres til langt flere onlinekøb end i samme periode sidste år.

Ifølge Reuters steg onlinesalget i de fire uger med 91 pct., og det afspejler ifølge Kantar en bevægelse, hvor hver femte britiske husholding køber ind på nettet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Idealisten Merete Holsts vej til madtoppen

Merete Holst er kendt for at bygge Meyers Kantiner op og er en kvinde med stærke holdninger. Hun er træt af kapitalfonde i danske restauranter og kunne aldrig drømme om selv at sælge ud.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier