Nyt Netto-koncept forvirrer kunderne

En af udfordringerne ved det luftige og lidt eksklusive Netto 3.0-koncept, som i disse år ruller hastigt ind i de godt 500 danske butikker, er, at det forvirrer kunderne, siger Netto-chef Michael Løve.

Mens omsætningen generelt stiger, og salget af frugt og grønt vokser med over 20 pct., i de Netto-butikker, som har det nye 3.0-koncept ombord, er der også en mindre bagside ved konceptet, siger Netto-chef Michael Løve til Børsen.

Indretningen, den øgede plads og lyssætningen i det nye koncept rykker ved den traditionelle opfattelse af discountbegrebet, siger han.

"Vores bekymring er, at de nye butikker virker dyrere, for det er ikke tilfældet. Vi har ikke ændret på en eneste pris, men folk fortæller os, at butikkerne virker mere eksklusive i deres udtryk," siger Michael Løve.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter