Discountkæder tromlede frem i 2019

Landets discountkæder vandt igen i 2019 frem og satte sig på en større del af markedet end nogensinde før. Hypermarkederne gik omvendt tilbage. "De andre butikstyper kæmper med at holde stand," siger direktør i analysehus.
Danskerne er kun blevet vilde med discount gennem årene, og igen i 2019 voksede butikstypen sig større. | Foto: Linda Johansen/Ritzau Scanpix
Danskerne er kun blevet vilde med discount gennem årene, og igen i 2019 voksede butikstypen sig større. | Foto: Linda Johansen/Ritzau Scanpix

Forbrugerne vælger i højere grad at fylde deres indkøbskurve i landets discountbutikker, og 2019 var ingen undtagelse. Her løb discountkæderne med væksten for næsen af supermarkederne og satte sig dermed tungere på dagligvaremarkedet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Photo: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter