Bilka har lanceret en ny idé, hvor supermarkedskæden forvandler den trykte tilbudsavis til en podcast.
Det skriver Børsen.
I podcasten, der har fået navnet "Vidunderlige Hverdage", præsenterer værten, livsstilsskribent Nicolai Klingenberg, sammen med en gæst forskellige tilbud fra tilbudsavisen.
"Vi har stadig store glæde af vores trykte tilbudsavis, men vi tænker hele tiden nye veje for at prøve og få den ud og leve. Der synes vi, at det her format kunne være spændende at prøve og teste," siger Anne Bremer Refslund, brandingchef i Bilka, til Børsen.
Den første podcast fra Bilka blev sendt i fredags, og der er indtil videre planlagt seks programmer, der skal køre en gang om ugen i den kommende tid.
I november kom de trykte tilbudsaviser til debat, da Coops adm. direktør, Peter Høgsted, opfordrede klimaminister Dan Jørgensen (S) til at indføre et forbud mod tilbudsaviserne.
Hos Salling Group, der blandt andet omfatter Bilka samt Føtex og Netto, var meldingen, at man er åben over for at udfase tilbudsaviserne, men at det ikke bør ske via et egentligt forbud.
Stor dagligvarekæde dropper den trykte tilbudsavis
Supermarkeder til minister: Forbyd trykte tilbudsaviser