FødevareWatch

Supermarkedskæder dyster om at være mest klimabevidste

Dagligvarekæderne på det danske marked markerer sig netop nu over for forbrugerne med ansvarlighed og klimatiltag. Især Coop Danmark og Salling dyster om førerrollen.

Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix

De danske dagligvarekæder konkurrerer langt fra kun om at sælge mest muligt til danskerne. Aktuelt går kampen også på at vise handlekraft på initiativer inden for klima og bæredygtighed.

Mandag lancerede Coop Danmark – med kæderne Fakta, Kvickly, SuperBrugsen, Irma og Dagli’Brugsen – en ny, ambitiøs plan. Ifølge koncernen skal den sætte en "højere standard for klimamål blandt verdens supermarkedskoncerner".

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Chokoladekoncern undskylder til Kina

Chokoladekoncernen Mars har været ude med en officiel undskyld til Kina, hvor den bl.a. understreger, at Mars ”respekterer Kinas nationale suverænitet”. Det sker, efter koncernen har refereret til Taiwan i en reklamekampagne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier